INTREBARI FRECVENTE

 

  • Intrebare: Care sunt domeniile in care organizam cursuri?
  • Raspuns: Organizam cursuri in domeniul securitatii private si dezvoltare personala.
  • Intrebare: Care sunt codurile C.O.R. (Codul Ocupatiilor din Romania) aferente cursurilor din domeniul dezvoltarii personale?
  • Raspuns: 

                              - Specialist în activitatea de coaching - cod COR 242412
                              - Manager resurse umane - cod COR 121306
                              - Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal - DPO
                              - Initiere in electronica
                              - Prim ajutor
                              - Vanzari
                              - Training MATRISK
                              - Seminarii in domeniul securitatii private

 

  • Intrebare:  Ce este GDPR?
  • Raspuns:  GDPR  este un set de reguli care are ca obiectiv redarea controlului persoanelor asupra datelor lor personale prin intarirea si unificarea legislatiei

 

  • Intrebare:  Ce sunt datele cu caracter personal?
  • Raspuns: Date cu caracter personal este considerat orice informatie prin care o persoana fizica, in viata, devine identificata sau este identificabila prin metode directe sau indirecte. Aceste date cu caracter personal sunt: elemente de identificare (CNP, serie si nr. carte identitate), sau nume, numele parintilor sau a copiilor, apartenenta religioasa, politica, sex, un număr de identificare, date de nastere, date de casatorie, date de localizare (GPS, adresa), un identificator online (adresa IP sau adresa de e-mail, cookies) sau elemente specifice ale identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale (ex. card de sanatate, poze, avize psihologice, analize/fise medicale, e.t.c.)”.

 

  • Intrebare:  Ce drepturi vor avea persoanele?
  • Raspuns:  Drepturile „persoanelor vizate”, ale caror date cu caracter personal sunt si vor fi prelucrate in contextul noului regulament pe care noi îl abordăm aici sub titulatura generica de GDPR, vine cu unele drepturi noi pentru indivizi și consolidează unele dintre drepturile care existau deja in Legislația Europeana. Astfel, GDPR oferă persoanelor fizice vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal următoarele drepturi generale:
    • Dreptul de a fi informat
    • Dreptul de acces la date
    • Dreptul la rectificare
    • Dreptul la ștergerea datelor (”dreptul de a fi uitat”)
    • Dreptul la restricționarea prelucrării
    • Dreptul la portabilitatea datelor
    • Dreptul la opoziție
    • Drepturi legate de prelucrarea automată a datelor

 

  • Intrebare: Cine trebuie sa respecte GDPR?
  • Raspuns: Regulamentul GDPR va trebui respectat de catre fiecare stat membru al Uniunii Europene, este un regulament care intra automat in acelasi timp si acelasi repercursiuni.  GDPR va fi obligatoriu pentru toate statele membre Uniunii Europene si pentru fiecare stat, care opereaza date cu caracter personal pe teritoriul uniunii europene, prin tratate speciale, deja existente.  Organizatiile de orice tip,  de orice fel si marime care prelucreaza, modifica, pastreaza  datele cu caracter personal si creeaza „profiluri” ale persoanei sau ale  „persoanelor vizate” sunt numiti „operatori” iar terta parte se numeste „procesator”.

 

  • Intrebare: Din ce data intra in vigoare GDPR?
  • Raspuns: GDPR a fost initiat in anul 2013, in urma unei brese de securitate si in urma unui atentat masiv asupra datelor personale colectate si procesate. In 2016 s-a creat regulamentul GDPR sau abrevierea in limba romana este RGDP. Se va aplica incepand din 25.05.2018, intrarea in vigoare. In data de 24.05.2018 ora 23:59:59 se va abroga automat legea 677/2001! Fiecare stat membru al uniunii europene va respecta acest regulament incepand din data de 25.05.2018 ora 00:00:00, fara exceptii !

 

  • Intrebare:  Cine supervizeaza si controleaza EU GDPR?
  • Raspuns: Autoritatea din Romania care va supraveghea respectarea regulamentului pe teritoriul Romaniei, este ANSPDPC, adica Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (www.dataprotection.ro)

 

  • Intrebare: Cine opereaza datele si cine este considerat „OPERATOR” ?
  • Raspuns: Operatori si/sau procesatorii de date cu caracter personale sunt organizatiile sau orice fel de organism, care singur sau impreuna cu altele stabileste scopurile si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal: persoanele fizice autorizate ori interprinderile care colecteaza, modifica, prelucreaza sau pastreaza datele cu caracter personal ale persoanelor fizice pentru a fi folosite in diferite scopuri. Exemple: medici de familie, spitale, asiguratorii, administratori ai fondurilor de pensii private sau de stat, societatile de leasing, bancile, magazine online, hotelurile, asociatiile de proprietari si alte tipuri de asociatii, cluburi, commpanii de training si companii care furnizeaza servicii de utilitati, hosting, IT, autoritati si istitutii publice, s.a.m.d.

 

  • Intrebare: Cum se va respecta EU GDPR de catre organizatii?
  • Raspuns: La nivelul organizatiilor / operatorilor de date cu caracter personal raspunzator este persoana desemnata si declarata la ANSPDPC: DATA PROTECTION OFFICER, Responsabil cu protectia datelor cu caracter personal – DPO.   DPO – Data Protection Officer trebuie alocat fiecarei organizatii care prelucreaza date cu caracter personal si declarat la autoritatea teritoriala. Aceasta persoana trebuie sa faca parte din top-managementul organizatiei, care poate fi Director General ori Director Executiv, Administrator, Manager General, Manager de proiect, Manager Resurse Umane s.a.md.

 

  • Intrebare: Cine decide desemnarea si nominalizarea Responsabilului cu date cu caracter personal?
  • Raspuns: DPO se va desemna de catre top-managementul companiei, de catre conducatorul acestuia.  DPO nu trebuie neaparat angajat pe pozitia de Responsabil Date cu Caracter Personal (cu contract de munca), Regulamentul GDPR nu impune acest lucru, insa o persoana trebuie desemnata, care raspunde de toate procesele si procedurile legate de GDPR si date cu caracter personal.

 

  • Intrebare: Care sunt codurile C.O.R. (Codul Ocupatiilor din Romania), aferente cursurilor din domeniul securitatii private?
  • Raspuns:

                           - Tehnician pentru sisteme de detectie, supraveghere video si control acces – cod COR 352130
                           - Evaluator de risc la securitatea fizica - cod COR 242115
                           - Proiectant sisteme de securitate - cod COR 215119
                           - Inginer sisteme de securitate - cod COR 215222
                           - Manager de securitate - cod COR 121306
                           - Consultant de securitate - cod COR 242113

  • Intrebare: Unde se organizeaza cursurile autorizate si acreditate, de formare profesionala?
  • Raspuns: Cursurile se organizeaza regulat la Cluj Napoca, in judetul Cluj si in cazul solicitarilor se pot organiza si in alte judete, precum Bihor - Oradea, Timisoara, Bistrita Nasaud - Bistrita, Salaj - Zalau, Satu Mare, Arad, Gorj - Targu Jiu, Maramures - Baia Mare, Hunedoara - Deva, Alba - Alba Iulia, Brasov, Sibiu - Medias, Mures - Targu Mures, Bucuresti, Constanta si alte locatii solicitate.

 

  • Intrebare: Cui se adreseaza cursurile din domeniul securitatii private?
  • Raspuns: Cursurile din domeniul securitatii private se adreseaza persoanelor care doresc sa activeze in acest domeniu sub incidenta Legii 333/2003

 

  • Intrebare: De ce este necesar sa fiu absolvent al unui curs de specializare in domeniul securitatii private?
  • Raspuns: Deoarece, conform legislatiei in vigoare, activitatea de evaluarea de risc la securitatea fizica, protectia persoanelor si a bunurilor este supervizata si controlata de catre autoritatile competente si desemnate prin licentierea sau autorizarea societatilor pentru a desfasura activitatea de proiectarea, executia lucrarilor, punerea in functiune a sistemelor de securitate, respectiv activitatea de planificare, organizare si executie pazei si a protectiei.

 

  • Intrebare: Cum se procedeaza pentru inscrierea la cursuri?
  • Raspuns:  Accesati din  meniu  cursul la care doriti sa va inscrieti, unde veti gasi atat documentele necesare pentru inscriere cat si conditiile de eligibilitate impuse de Standardurile educationale si ale programelor cadru. Descarcati cererea de inscriere  si contractul de formare profesionala al cursului respectiv. Dupa ce ati descarcat si ati completat formularele de inscriere va trebui sa le trimiteti in format electronic la adresa noastra de e-mail: office@sectra.ro.  Noi va vom contacta in cel mai scurt timp posibil pentru alte detalii.

 

  • Intrebare: Cum aflu perioada de desfasurare si termenul limita pentru inscriere?
  • Raspuns: Detalii privind calendarul cursurilor si inscrierilor gasiti in sectiunea Agenda cursuri din meniul principal.

 

  • Intrebare: Cum se completeaza formularele de inscriere?
  • Raspuns:  Cererea de inscriere se completeaza cu majuscule si cu scris lizibil, in fiecare rubrica. Contractul de formare profesionala se incheie intre SC SECTRA SRL si persoana fizica, care se va inscrie la program.

 

  • Intrebare: Cui ma adresez, daca am nevoie de indrumare in privinta cazarii, servirea mesei, parcarii in apropiere, alte detalii si nelamuriri
  • Raspuns: Suntem dispusi sa va ajutam si sa va punem la dispozitie informatiile de care aveti nevoie pentru ca sederea Dumneavoastra la Cluj-Napoca sa fie cat mai placuta si linistita.

 

  • Intrebare: Cine va achita contravaloarea programului de formare profesionala la care v-ati inscris?
  • Raspuns:  Cursul de formare profesionala se poate achita de catre persoana care se inscrie sau de catre firma, la care activeaza sau urmeaza sa activeze persoana inscrisa. Pe cererea de inscriere se va bifa optiunea „de mine personal” sau „de catre firma/institutia la care lucrez”.

 

  • Intrebare: Cursurile de formare profesionala sunt deductibile?
  • Raspuns: DA. Cursurile de formare profesionala SUNT deductibile.

 

  • Intrebare: Cursurile de formare profesionala sunt purtatoare de T.V.A.?
  • Raspuns: NU. Cursurile de formare profesionala sunt SCUTITE de T.V.A.

 

  • Intrebare: Care este contravaloarea cursului?
  • Raspuns: Pretul cursului de formare profesionala se va stabili in oferta educationala si financiara, pe care o veti putea vizualiza in casuta Dumneavoastra de e-mail, in cazul in care ati solicitat acest lucru telefonic sau personal.

 

  • Intrebare: Cand achit contravaloarea cursului ?
  • Raspuns: Taxa de participare va fi achitata pana la data scadentei mentionata pe factura proforma sau fiscala, care va fi expediata pe adresa Dumneavoastra de e-mail.

 

  • Intrebare: Cum pot achita serviciile facturate?
  • Raspuns:  Facturile se pot achita :  

                                                                      - numerar  (la secretariat)
                                                                          - card bancar  (la secretariat)
                                                                          - transfer bancar                       

  • Intrebare: Cand, unde, cum se vor desfasura cursurile?
  • Raspuns: Dupa validarea inscrierilor va vom comunica perioada exacta a cursurilor, programul, respectiv locatia acestora. De asemenea veti primi si materialul de studii/lectura impreuna cu alte instructiuni referitoare la desfasurarea cursurilor de securitate.

 

  • Intrebare: Cand se considera ca am absolvit cursul?
  • Raspuns:  Fiecare curs autorizat se finalizeaza cu examenul de absolvire in prezenta membrilor din Comisia de examinare, care va comunica rezultatele examenului in termenii legali.

 

  • Intrebare: Cand aflu rezultatul examenului?
  • Raspuns: Rezultatele vor fi comunicate dupa ce Comisia de examinare a validat procesul de absolvire.

 

  • Intrebare: Cand pot intra in posesia certificatului de absolvire?
  • Raspuns:  Absolventii care au promovat examenul vor fi notificati cand si cum pot intra in posesia acestora.

 

  • Intrebare: Cum obtin licenta si/sau autorizatia de functionare de la IGPR si/sau IGSU?
  • Raspuns: Societatile se pot licentia sau autoriza doar prin persoanele fizice, care detin certificat de competenta in domeniul securitatii private specifice. Sub incidenta acestor legi intra atat conducatorii unitatilor / societatilor, cat si personalul tehnic avizat / autorizat din cadrul societatii.

 

Puteti obtine informatii, consult specializat si personalizat legat de licente si autorizatii la specialistii nostrii din domeniu sau la autoritatile competente. (vezi Legea 333/2003, H.G. 301/2012, H.G. 301/2012H.G. 1002/2015, O.M.A.I. 87/2010)

Va invitam sa ne contactati pentru detalii apasand aici.

Navigare
Contact

Contact

tel: 0371.32.62.77
mob: 0726.26.28.07
mob: 0726.26.28.03
e-mail: office@sectra.ro
orar: L-V, 08.00-16.00