Întrebări frecvente
Află mai multe informații
Pagina de întrebări frecvente oferă răspunsuri clare și rapide la cele mai comune întrebări despre cursurile noastre, pentru a vă ajuta să găsiți rapid informațiile de care aveți nevoie.
Organizăm cursuri de dezvoltare personală și în domeniul securității private.
Cursurile din domeniul securității private se adresează persoanelor care doresc să activeze în acest domeniu sub incidența Legii 333/2003.
Conform legislației în vigoare, activitatea de evaluare de risc la securitatea fizică, protecția persoanelor și a bunurilor este supervizată și controlată de către autoritățile competente; acestea sunt desemnate prin licențiere sau autorizare specială să desfășoare activitatea de proiectare și execuție a lucrărilor, punerea în funcțiune a sistemelor de securitate, respectiv activitatea de planificare, organizare și execuție a pazei și a protecției.
Accesați din meniu cursul la care doriți să vă înscrieți; acolo veți găsi atât documentele necesare pentru înscriere cât și condițiile de eligibilitate impuse de Standardele Ocupaționale și ale programelor-cadru. Descărcați documentele aferente cursului respectiv. După ce ați descărcat și ați completat documentele, va trebui să le trimiteți în format electronic la adresa noastră de e-mail: office@sectra.ro. Noi vă vom contacta în cel mai scurt timp posibil, pentru alte detalii.
Cursul de formare profesională se poate achita de către persoana care se înscrie sau de către firma la care activează sau urmează să activeze persoana înscrisă. Pe cererea de înscriere se va bifa opțiunea „de mine personal” sau „de către firma/instituția la care lucrez”.
Cursurile de formare profesională SUNT deductibile.
Cursurile de formare profesională sunt SCUTITE de T.V.A.
Prețul cursului de formare profesională se va stabili în oferta educațională și financiară, pe care o veți putea vizualiza în căsuța Dumneavoastră de e-mail, în cazul în care ați solicitat acest lucru telefonic sau personal.
Taxa de participare va fi achitată până la data scadenței mentionată pe factura proforma sau fiscală, ce va fi expediată pe adresa Dumneavoastră de e-mail.
- Facturile se pot achita prin transfer bancar.
După validarea înscrierilor, vă vom comunica perioada exactă a cursurilor, programul, respectiv modul de desfășurare a acestora. De asemenea, veți primi și materialul de studii/lectură împreună cu alte instrucțiuni referitoare la desfășurarea cursurilor de securitate.
Fiecare curs autorizat se finalizează cu examenul de absolvire, dat în prezența membrilor din Comisia de Examinare; aceasta va comunica rezultatele examenului în termenii legali.
Rezultatele vor fi comunicate după ce Comisia de Examinare a validat procesul de absolvire.
Absolvenții care au promovat examenul vor fi notificați când și cum pot intra în posesia certificatului de absolvire.
Cu certificatul de absolvire a acestui curs poți desfășura activități de instalare, întreținere și modificare a sistemelor de securitate pe efracție, semnalizare și alertare la incendiu.
- Cu certificatul de absolvire a acestui curs poți desfășura activități de elaborare a documentelor specifice, organizarea activităților de instalare, testarea, evaluarea, punerea în funcțiune, mentenanță a echipamentelor și sistemelor tehnice pe efracție, semnalizare și alertare la incendiu.
Cu certificatul de absolvire a acestui curs poți desfășura activități de proiectare a sistemelor de alarmă, supraveghere video, control acces, semnalizare și alertare la incendiu, limitare și stingere, desfumare, evacuarea fumului și gazelor fierbinți, întocmirea devizelor.
Managerii de securitate sunt responsabili de planificarea, implementarea și monitorizarea strategiilor și politicilor de securitate pentru a proteja persoanele, proprietățile și activele organizației.
Evaluatorul de Risc la Securitatea Fizică identifică, evaluează și gestioneză riscurile de securitate fizică în diverse medii.
Societățile se pot licenția sau autoriza doar prin persoanele fizice care dețin Certificat de competență în domeniul securității private specifice. Sub incidența acestor legi intră atât conducătorii unităților/societăților, cât și personalul tehnic avizat/autorizat din cadrul societății.
GDPR sau “Regulamentul General Privind Protecția Datelor” reprezintă un set de reguli ce au ca scop protejarea datelor cu caracter personal și delimitarea clară a modului cum acestea pot fi prelucrate.
Datele cu caracter personal reprezintă orice informație prin care o persoană fizică este identificabilă prin metode directe sau indirecte. Aceste date cu caracter personal sunt: elemente de identificare (CNP, serie și nr. carte identitate), nume, numele părinților sau a copiilor, apartenența religioasă, politică, sex, date de naștere, date de căsătorie, date de localizare (GPS, adresă), un identificator online (adresa IP sau adresa de e-mail, cookies) sau elemente specifice ale identității sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale (ex. card de sănătate, poze, avize psihologice, analize/fișe medicale etc.).
- Drepturile „persoanelor vizate”, ale căror date cu caracter personal sunt și vor fi prelucrate în contextul noului Regulament pe care și noi îl abordăm la Sectra sub titulatura generică de GDPR, vine cu unele drepturi noi pentru indivizi și consolidează unele dintre drepturile care existau deja în Legislația Europeană. Astfel, GDPR oferă persoanelor fizice vizate de prelucrarea datelor cu caracter personal următoarele drepturi generale:
- Dreptul de a fi informat
- Dreptul de acces la date
- Dreptul la rectificare
- Dreptul la ștergerea datelor (”dreptul de a fi uitat”)
- Dreptul la restricționarea prelucrării
- Dreptul la portabilitatea datelor
- Dreptul la opoziție
Drepturi legate de prelucrarea automată a datelor
Regulamentul GDPR este un act obligatoriu pentru toate statele membre ale Uniunii Europene dar și pentru fiecare stat care operează date cu caracter personal pe teritoriul Uniunii Europene, prin tratate speciale deja existente. Organizațiile de orice tip, de orice fel și mărime care prelucrează, modifică, păstrează datele cu caracter personal și creează „profiluri” ale persoanei sau ale „persoanelor vizate” sunt numiți „operatori”, iar terța parte se numește „procesator”.
GDPR a fost inițiat în anul 2013, în urma unei breșe de securitate și a unui atentat masiv asupra datelor personale colectate și procesate. Regulamentul GDPR, în forma lui actuală, a fost creat în anul 2016 și a intrat în vigoare la data de 25.05.2018. La această dată s-a abrogat automat Directiva 95/46/CE ! Fiecare stat membru al Uniunii Europene are obligația să respecte acest regulament, fără excepții!